Nädal 11 (15.04 - 21.04)

 Viimane ametlik töötamine arendajana jääb allakirjutanul 15 aasta taha. Tagantjärele mõeldes ei oskagi kohe ühtegi arendusmudelisse ennast tol ajal paigutada (kauboi??). Tõsi, ka tiim ja ettevõtmine oli tänase IT mõttes väiksemat sorti.

Vaatleksime siinkohal seda maagilist Scrum'i (loe: skrummi :). Esmapilgul eemaltvaadates tekib küsimus, et kas mitte liiga palju energiat ei lähe arendusmeeskonnal omavahelisele suhtlemisele ja niisama lobale? Tõenäoliselt siis mitte, kui Scrum master'i  töökuulutusi viskab siit ja sealt ning kolm giganti (Google, Apple, Facebook) seda  praktiseerivad.

Vaatleme konkreetsemalt Dutch Railways projekti arendada välja PUB - süsteem, mis juhib tsentraalselt kõigis ühistranspordi peatustes teabeinfot ja ka vastavasisulist heli. Projekti alustati tavalise kosk-mudelina (waterfall), ent pärast 3 aastat ebaõnnestunud arendamist tõmmati "juhe seinast" ning alustati uuesti, seekord siis Scrum-ina. Eelnevast sai siiski ära kasutada punktuaalselt koostatud dokumentatsiooni. Alustati 7-liikmelise meeskonnana, kasutades kahenädalasi sprinte. Kuna kaasati ka arendajaid Indiast, pandi oluline rõhuasetus algul sellele, et kuidas suhtlemine ning tiimitöö peab käima. Tiimide suurust muudeti pidevalt (3-7 liikmelised). Tooteomanik ei tahtnud kuidagi inglise keeles rääkida, vaid soovis kasutada ainult hollandi keelt. See aga tekitas kohe probleeme India tiimiga. Ent lõpuks kandis töö vilja ja tellija oli töö tulemusega väga rahul. Artiklis tuuakse välja järeldusi ning tooksin siinkohal välja kaks: 1) Automatiseeritud testimine on oluline tarkvara järkjärguliseks tarnimiseks, mida ei takista regressioonivead. Enne projekti valmissaamist kaalub taoline investeering kulud üles. 2) Scrum sobib hästi töötamiseks ka mitme hajutatud meeskonnaga. Asjaolu, et iga Scrumi meeskond sisaldas liikmeid nii Hollandis kui Indias, mõjus kambavaimule hästi ja sundis töötama tõhusa suhtluse nimel. Suhtlemise muutis lihtsaks Skype. Töö ise valmis 2000ndate keskel.

Ärimudeli osas viskame pilgu SaaS'ile (Software as a Service - tarkvara kui teenus). Esmapilgul võib selle asjanduse tähendus jääda ähmaseks, ent kui guugeldades tuleb ette NetFlix ja Spotify, siis ilmselt saab ka lihtsurelik aru, mida see tähendada võib. Voogedastus kuulub kindlasti just sellesse kategooriasse. Ent siinkõneleja julgeks samasse klassi paigutada (kas või mingi hübriidvormina) mänguritele teada-tuntud keskkonna Steam'i. Tänaseks pea 20 aastat tegutsenud platvorm on muutunud järjest populaarsemaks: üks kindel koht, kus konto teinud isik saab arvutimängude õiguseid osta. Seejärel on võimalik mängud juba üle interneti arvutisse installida ja samusest keskkonnast käivitada. Samuti on võimalik sõprade sidet hoida. Ei mingeid jamamisi crack'imise ja muu piraatlusega, ei mingit muret, et peaks kuskil installer'eid hoidma jne jne. Ajal, mil mängude installer'eid tuli hoida CD-de peal, oli paras peavalu. Aga Steam'i puhul tuleb lihtsalt papp välja köhida ja kõige muu eest on hoolitsetud. Tihti korraldatakse ka korralikke "alesid", kus mõne euroga mõne iidse "pela" ostetud saab. Ja ajal, mil suured internetimahud ja -kiirused on kättesaadavad, ei ole kümnete gigabaitide liigutamine kuigi aeganõudev. Ja mida öelda Steam'i edu saladuseks? Ilmselt mugavus: sest inimene on mugavuse ori...

Kasutatud allikad:

1) https://www.infoq.com/articles/dutch-railway-scrum/

2) https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_(service)


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nädal 10 (07.04 - 14.04)

Nädal 7 (17.03 - 24.03)

Nädal 15 (12.05 - 19.05)